SoL Akadémia szakmai képzés

A 2020/2021 egy éves SoL Akadémia képzés moduljai,
1. Bevezető ONLINE képzést követően minden év szeptemberében indulnak két szakterületet érítve:
2. Facilitátor képző-MbSF és tanárfejlesztés-rendszerpedagógia-MBSE.

MODULOK

Két alapélményre építkezünk: (aki már résztvett rajtuk, akár nálunk, akár általunk elfogadott helyen, annak nem kell mégegyszer elvégeznie)
Éber, tudatos figyelem alapú támogatói, teremtő jelenlét: Mindfulness alapképzés
akik ezt a 16 órás modult még nem végezték el. (bizonyos képzéseket beszámítunk)
TérTeremTő dialógusok – Art of Hosting és TTD és TWC alapélmény modul (itt beszámítjuk, ha valaki már rendelkezik ilyen alapélménnyel)
Kézikönyvek: Bohm: A dialógusról, AoH -TTD kézikönyv, The World café könyv

I. The Triple Focus – Luca széke
Kulcskompetenciák a szervezeti és facilitátori munkában
Kézikönyv:
The Triple focus, Peter Senge és Daniel Golemann
E.Schein: The Humble Consulting

II. Személyünk mesterévé válás – MindfulPresence és a vezetés belső útja – Önfejlesztő hétvége

Könyvek: H.Hesse Utazás Keletre, Greanleaf: A szolgáló vezető, Collective Healing, Schein: Humble Consulting, Presence

III. Szervezeti Intelligencia – Mély átalakulás: a szervezet és iskola alkémiája
Dialógikus vezetés , dialógikus tanítás. Mély ökológiai és a Teremtő kapcsolatok és a teremtett világ védelme: Teremtő szerek, ahol a szer vezet
D.Bohm: Change of Consciousness, Heron: Human Inquery, J.Macy:

IV. U-vezetéselmélet alkalmazása a szervezeti és az iskolai keretek között
Kézikönyv: O.Scharmer: U-vezetéselmélet, és G.Geisen: Autopoiesis

V. Facilitálás és coaching a teremtő térben-Hatos Fogat model, mint gyógyító átalakító, transzformációs tér, amikor a történelmi és szervezeti traumák fogságából tudunk kilépni és szabad, innovatív és inspiráló terekben új életet teremtünk. Ennek megteremtéséhez szükséges képességeket tudjuk fejleszteni egyéni és csoportos szinteken is. Elengedhetetlen képesség a tudatos, egészséges szervezeti és társadalmi fejlődéshez
Kézikönyv:
D Zahar: Spirituális Intelligencia,
L.Ervín írásai és J.Heron: Dimensions of Facilitation Styles

VI. Rendszertudat és rendszerszemlélet a szervezeti és az oktatási terekben
A rendszerszemlélet alapjai játékosan és Mindful kommunikáció-együttérző jelenlét-együttműködés és a szinergikus mező.
Kézikönyv: D.Meadows és Linda B Sweeney: Rendszergondolkodás játékosan és J.Macy: Rendszergondolkodás és buddhizmus

VII. Tanulás és Vezetés egy új korban: Az Integráns szervezet, mint reziliens élő szervezet
Élet a paradigmaváltás után-trendek és irányok,
Kézikönyv: Hatalom és Szeretet, könyvbemutató szakmai műhely

——————————————————————————————————————————————

VIII. Zárókő ” A 7. te magad légy…” diploma munkák bemutatása és ön-és társértékelő tanulási folyamat