Mindfulness alapú RendszerPedagógia: MbRP

A SoL tevékenységében az egyik komoly fordulatot az hozta, mikor a tanuló szervezetek kulcskompetenciáit az iskolai tanulási képességek fejlesztésében, és a az iskola mint tanuló, folyamatosan fejlesztésében alkalmazták.

Beszéljen minderről a tanulószervezetek egyik leghíresebb gondolkodója, a SoL alapítója, az MIT egyetem professzora, Peter íM. Senge.

Mint kiderült a tanulás, az összefüggések felismerésével, a kapcsolatok belső dinamikájának átlátásával sokkal gyorsabb és hatékonyabb volt.

Az ipari forradalom gépies látásmodja a világot részekre darabolta… a 20.század erősödő rendszerszemlélete azonban ismét a figyelmet az élő, szerves szervezetek összekapcsolódó hálózataként kezdte látni. Erről László Ervin professzor, programunk és a Duna kollégium támogatója így nyilatkozik.

KINEK?
Tanároknak, oktatásfejlesztőknek, facilitátoroknak, tanárhallgatóknak, akik csak ezt az egy napot akarják megtapasztalni, betekonteni ebbe a gazdag és szemléletváltó módszerbe ÉS esetleg kacérkodnak a szeptemberben induló 1 éves Képzők képzése programunkhoz.

MIT és KIK?
Guus Geisen 20 éves tapasztalataiból született Auropoesis könyv dióhéjban, melyet
Ruzsa Ágota Éva 20-30 éves tanuló szervezeti és tanulás fejlesztési tapasztalata egészíti ki, különös fókusszal a mindfulness, jelenlét alapú tanulás és dialógusok és rendszerállításokra.

BEVEZETŐ KÉPZÉSI NAP:
MÁJUS 28. KEDD. 9-18H

FŐBB KÉPZÉSI PONTOK
– Rendszerszemlélet alapú tanulás-tanítás
– Mindfulness – Éber tudat az oktatásban-tanulásban
– Rendszerdinamikai állítások 
– Dialógusok és dialógikus alapú tanulási terek.



ALAPKÖNYVEINK
Guus Geisen: Autopoesis
Peter Senge-Daniel Goleman: The Triple focus

NYELV
A Képzők képzése alapvetően angolul zajlik majd, de sok sok interaktiv gyakorlattal, igy ha valakik nem oly nagyon bírják az angol nyelvet, kiscsoportos tolmácsolás lehetséges és a csoportgyakorlatok magyarul mehetnek.

KAPCSOLAT ÉS KÉPZÉSI KOORDINÁTOR: SZENTIRMAI JUDIT, judit.szentirmai@solintezet.hu