Cikkek és tanulmányok

Ruzsa Ágota: Új tudás, új jövő – a XXI. század (ki)hívása.

Közös válaszok egy közös jövőre: az együttműködés szakmai műhelyei

„A tanulás öröm, teher, kihívás. Kinek-kinek más és más. Különösen izgalmas, mikor egy egész szervezetnek, intézménynek, sőt a táradalom egészének kell a változás és változtatás igényével új tudásra, kompetenciára és készségekre szert tenni.” Két szervezet a Tanuló Szervezet Társaság (SOL) és az Európai Konzorcium a Tanuló Szervezetekért (ECLO) rendezvényei… Bővebben »

Tanuló szervezet építése a gyakorlatban (Esettanulmány)

„A munkásokra, az alkalmazottakra az tette a legnagyobb hatást, hogy látták, az Epsilon vezető menedzserei is megváltozatták magatartásukat.” Bővebben »

László Ervin: Az új etika tíz alapelve

„Követeld meg az üzleti vállalkozásoktól, hogy nemcsak részvényeseik és vásárlóik, hanem minden érintett iránt felelősséget érezzenek.” Bővebben »

Tanuló szervezetek a fenntartható fejlődésért

„Peter Senge előadását természetesen a tanuló szervezetek alapjaival kezdte, és megismertette a hallgatóságot a tanuló szervezetek 5 alapelvével.” Bővebben »

László Ervin: A fenntarthatóság problémája és az európai egyetemek

„Az egyetemek a korábbitól eltérő új és sürgős feladat elé néznek. Feladatuk olyan elméleti és praktikus tudás kialakítása és továbbítása, amely az emberiség történetében még tán soha nem volt ennyire fontos és égető.” Bővebben »

Ruzsa Ágota: Új tudatosság a gazdaságban

„A jelenlegi káoszból hogyan teremthetünk rendet? Hogyan stabilizálhatjuk a világgazdaságot? Hogyan teremthetünk egy olyan világot, melyben minden létező az igazság és a teljesség szellemében él?” Bővebben »

Tanulószervezetek és tudásmenedzsment

„A most folyó viták nem a szokásos „óbor új palackban” címkével ellátott dolgok, hanem a gondolkodási folyamatok új generációjának tekinthetők.” Bővebben »

Peter Senge: A változás tánca

„Ahhoz, hogy megértsük a változás folyamatát, úgy kell gondolkodnunk, mint egy biológus és nem úgy, mint egy vezető.” Bővebben »