Miért érdemes részt venni?
A világ gyors változásai közepette sokan érezzük, hogy mélyebb válaszokat kell keresnünk. Ez a háromnapos nyári kurzus lehetőséget kínál arra, hogy elmélyüljünk önmagunkban, újraépítsük kapcsolatainkat másokkal és a természettel, valamint megismerkedjünk olyan szemléletmódokkal, amelyek segítenek eligazodni a komplexitásban. A tanulószervezet alapelvei és a SoL Hungary szakmai támogatása révén a résztvevők olyan eszközöket és perspektívákat kapnak, amelyek hosszú távon is támogatják őket az önazonosság, az egészség és a kiegyensúlyozottság megőrzésében.
Add meg az adataid és beszélük meg a többit szóban!
Mi közöm nekem egy „tanuló szervezethez”?
Elsőre úgy tűnhet, hogy a „tanuló szervezet” valami, ami cégeknek, vezetőknek vagy HR-eseknek való. De valójában sokkal többről van szó. A tanuló szervezet nem egy struktúra vagy módszertani protokoll, hanem egy teremtő, generativ szemléletmód – arról szól, hogyan tanulunk, fejlődünk, gondolkodunk és kapcsolódunk együtt emberek közösségeiben itt és most, átalakuló világunkban.
Akár egy családban, baráti körben, iskolában vagy éppen munkahelyen vagy jelen, te is része vagy olyan „rendszereknek”, ahol a közös minták, párbeszédek és döntések alakítják a mindennapokat. A tanuló szervezetek elmélete mentén kialakult szemlélet abban segít, hogy felismerd ezeket a mintázatokat, tudatosabban lásd önmagadat ezekben a kapcsolatokban, és megtaláld azt a pontot, ahol valódi hatásod lehet – anélkül, hogy meg akarnád „javítani” a világot.
Ez a szemlélet nem megjavítani akar téged vagy másokat – hanem teret ad a mélyebb megértéshez, az önazonos cselekvéshez és a közös tanuláshoz. Hiszen minden változás bennünk kezdődik – és a legkisebb közösségekben dől el, hogy milyen jövőt építünk együtt.
Az öt alapelv – az egyéni és közösségi tanulás pillérei
- Személyes kiválóság: Folyamatos törekvés arra, hogy kapcsolatban legyünk legmélyebb meggyőződéseinkkel, és kitartóan dolgozzunk azok megvalósításán. Nem „jobbnak lenni” akarás, hanem tudatosság, belső iránytű, felelősség önmagunk és a világ iránt.
- Gondolati minták: A megszokott – sokszor tudattalan – előfeltevéseink felismerése és újragondolása. Ezek befolyásolják, hogyan látjuk a világot, önmagunkat és másokat. A tanulás ott kezdődik, ahol a megszokott gondolkodást hajlandók vagyunk kérdőre vonni.
- Közös jövőkép: A közösségben megfogalmazott, inspiráló célok, amelyek valódi elköteleződést hoznak. Ha nemcsak feladataink vannak, hanem közös ügyünk, az megsokszorozza a kapcsolódás, együttműködés és cselekvés erejét.
- Közös tanulás: A tanulás nem magányos műfaj – egymással, egymástól és egymásról tanulunk. A bizalmon, meghallgatáson és kölcsönös kíváncsiságon alapuló tanulás új nézőpontokat nyit és kollektív bölcsességhez vezet.
- Rendszergondolkodás: Az a képesség, hogy a dolgokat összefüggéseikben lássuk. Segít túllépni az „ok és következmény” leegyszerűsített logikáján, és meglátni a kölcsönhatásokat, visszacsatolásokat, mintázatokat. A rendszergondolkodás nélkül a többi alapelv sem tud tartósan működni – ez kapcsolja össze és mélyíti el a tanulási folyamatot.

Három tartópillér – aspiráció, konverzáció, komplexitás
A tanulószemlélet akkor válik élővé, ha nemcsak az alapelvek szintjén értjük, hanem meg is tapasztaljuk őket – ehhez pedig három mély emberi tapasztalásra épülő tanuló közösségekre van szükség, akik élik és éltetik a három pillért, amelyek:
- az aspiráció – a belső és közös törekvés, ami értelmet és irányt ad a tanulásnak, a kérdése: miért fontos ez nekem? és milyen jövőt szeretnék szolgálni vele?
- a konverzáció – a tér, ahol a valódi párbeszédek zajlanak. Nem a meggyőzés a cél, hanem a meghallgatás és a közös gondolkodás, ahol új felismerések születhetnek.
- a komplexitás pedig annak elfogadása és gyakorlása, hogy a világ sokrétű, sokszor bizonytalan, és nincs mindenre kész válasz, de a rendszerek megértésével, a mintázatok felismerésével mégis lehet irányt találni benne.
Metafizikai háttér – öko-spirituális alapok
Megvizsgáljuk az öko-spirituális 7 sugártanra épülő energiapszichológia kapcsolatát a tanuló szervezetek megközelítésével és rátekintünk személyes tapasztalatunkra mindezek tükrében.
Adj egy telefonszámot és beszélgessünk tovább!
A képzés szakmai háttere – SoL Hungary
A SoL Hungary a nemzetközi Society for Organizational Learning (SoL) hálózat részeként működő szakmai-tanuló közösség, amely elkötelezett a rendszerszintű változások és a tudásalapú társadalom fejlesztése iránt. A szervezet célja, hogy elősegítse az egyének, szervezetek és közösségek közötti tanulást és együttműködést, különös tekintettel a fenntarthatóság, a tudatosság és az együttérzés értékeire.
A SoL Hungary tevékenységeiben kiemelt szerepet kap Peter Senge tanuló szervezet koncepciója és az ebből kinőtt módszertanok és szervezetek, amelyek képesek folyamatosan tanulni, alkalmazkodni és fejlődni a változó környezetben, miközben támogatják tagjainak személyes és szakmai fejlődését.A program facilitátora Ruzsa Ágota, meghívott online előadó Dr Hajnal Klára és segítők Szilika-Iván Emőke és Takács Mihály, akik a tanuló szervezet elméletét és gyakorlatát ötvözve támogatják a résztvevőket a mélyebb önismeret, a rendszertudatosság és a közös tanulás útján.
Helyszín: Tordas
Részvételi díj:
- 1 nap: 40.000 Ft
- 3 nap egyben: 80.000 Ft
Az ár tartalmazza az ebédet, valamint egész napos teát, kávét, vizet.
Az utazásban Budapestről segítünk.
Jelentkezés, töltsd ki kapcsolatfelvételi űrlapunkat!