TANULÓ ISKOLÁK, TANULÁSI TEREK: MBSE bevezető képzés

KAPCSOLAT: Szentirmai Judit, judit.szentirmai@solintezet.hu

Mindful társadalom – Mindful tanulás
Duna kollégium – SoL Akadémia program
Szakmai támogatók:
Magyar Pedagógiai Társaság és Nyíregyházi egyetem, Környezettudományi Intézet

Tudatos Jelenlét (mindfulness)alapú Rendszerpedagógia
Képzők képzése, bevezető-ismerkedő nap a 2019/2020-s képzéshez.

HELYSZÍN: European Youth Centre Budapest
1024 Budapest,
Zivatar utca 1-3.
Hungary

IDŐ: Május 28. de. 10h – du. 6h

Már kétszer is tartottunk közös programot a Rendszerpedagógia témában Guus Geisen meghívott vendégünkkel, majd egy 2 éves EU-s projektben 4 más iskolával közösen egy európai programot segítettünk sikerre.

Most jött el az idő, hogy elkötelezett tanárok, taulás fejlesztők társaságában elindítsuk ország-szerte a rendszerpedagógia műhelyeket, melyhez mély tudást kívánó kollégákat hívunk körünkbe. A képzés első éve alapvetően angolul lesz, de nem kell hozzá nagyon nagy angol tudás, hisz sok-sok interaktív tanulócsoportunk lesz… majd ők fogják a hazai és Duna medencei körökben továbbvinni ezt a fejlesztési csopmagot, ami a Duna Kollégium
Mindful társadalom-Mindful Tanulás-Mindful vezetés a Duna régióban programjának részét alkotja.

BEVEZETŐ KÉPZÉSI NAP: MÁJUS 28. KEDD. 10-18H

KÉPZŐK: GUUS GEISEN ÉS RUZSA ÁGOTA ÉVA

FŐBB KÉPZÉSI PONTOK
– Rendszerszemlélet alapú tanulás-tanítás
– Mindfulness – Éber tudat az oktatásban-tanulásban
– Rendszerdinamikai állítások
– Dialógusok és dialógikus alapú tanulási terek.

Álljon itt egy rövid felvétel, melyben Peter Sengetől, MIT professzor, a SoL alapítója, a tanuló iskolák-tanuló szervezetek elméletének, szemléletének kigondolója.

Peter Senge és Daniel Goleman közösen írt könyvükben, a Triple Focus, a Háromszoros fókusz, bemutatja azokat a kulcskompetenciákat, emlyek elengedhetetlenek a 21. sz-i tanulási képességek megerősítésében.
A rendszerszemlélet mellett talán a másik legnagyobb hatást az éber tudat meditáció, a Jelenlét tudatos fejlesztése vált a legfontosabbá.
A Mindfulness alapú oktatás most már számos országban keimelkedő figyelmet kap, pl. az Egyesült Királyságban 360 iskolában kerül bevezetésére.

2019/2020-s Kulcsképzése a tanárfejlesztés terén a két kulcsképesség fejlesztésére fókuszál, melyet megerősítünk a mindful dialógusok és a rendszerdinamika másik kiemelkedő módszere, a rendszerállítás révén.